söndag

carro sov på våran soffa efter ett par timmars svettande på marie levaus trånga dansgolv. hon rullade till jobbet för nån halvtimme sen och jag kämpar med att få upp mannen ur sängen så vi kan ta tuben till ropsten. jag har nämligen siktet inställt på en gammal stol från myrornas. o den ska jag måla röd. fint va?

puss

like a train on a track

paris..

Nu har jag precis målat mina naglar vita för ikväll ska vi på black & White party. Carro kommer nog snart så borde göra mig iordning. Lina o Alex möter vi upp på bussen och Lisanne är the girl we are celebrating.

 

Förmiddagen spenderade vi på andra sidan stan. På östermalm. Martin skulle kolla in nya H&M butiken i fältöversten. Det är den första butiken med det nya inredningskonceptet så det är lite speciel. väldigt fint måste ja säga. men ganska splittrat. futuristiskt blandat med naturmaterial, jag blir lite nervös då. Men ah. nice iaf att det hände ngt nytt på inredningsfronten för på ett eller annat sätt lyfter det fram plagget på ett bättre sätt.

 

Därefter tog vi oss till Kusin Alex på nybrogatan som firade födelsedag. Kaffe och kaka. yum.
Anyway, nu ska jag iaf duscha och imorn ska vi till Uppsala för att käka middag med svärpäronen.


Varför kan ja inte bara få sova

Bara en liten stund

promenad

alla bara gnäller på kylan, på stackars sl som inte pallar trycket och snön som öser ner.
jag gör tvärtom istället, jag tar en promenad till jobbet och bangar sl.

ja, så nu borde jag gå altså om jag ska hinna.
promenera till jobbet.

nu.

gå då!

maia


ett par till bilder på maja.

maja



Ja, maja var ju här i helgen och för första gången på månader styrde vi upp en plåtning. Gud jag tycker det är så kul och fan för att jag varken hinner eller orkar göra det oftare.




jag har jätte många fler fina bilder men dom får ni se sen.
nu ska jag nämligen sova.

är helt slut efter att hela familjen karlström (+ kalle som är hemma från utlandet - petter som är i utlandet) invaderade vår tvåa på söder. mat krävde dom också! jävla typer.

nä hur var det nu, sova. juste.
puss

suntag


jag har lilla maja på besök under helgen. igår tittade vi på skräckfilm och martin skrek som en liten flicka. inte jag o maja. nej nej. nu ska vi en sväng på stan, byta julklapparna maja fick av mig, wrong size. jag är inte så bra på det där liksom. men ah. nu drar vi. puss

hemma från jobbet äntligen!
9 - 21 känns i kroppen vil jag lova.

glöm inte att komma o handla sonia rykiel imorn klockan tio.
puss

fredag

dagens frulle. avokado, äggröra kaffe och c-vitaminbrus. yum!

vad brukar ni äta till frulle?


torsdag

idag har jag haft en tjej med mig hela dagen. hon ska börja jobba på H&M och jag var the one som skulle lära henne hur allt går till. det är ju ganska spännande med tanke på att jag precis har börjat (allt är relativt) men hey, det gick kanon. även hela morgondagen ska jag lära henne allt jag kan.

det är så fruktansvärt torr luft på jobbet så nu ska jag smeta in mina läppar med idominsalva och sen krypa ner i soffan med min man för att kolla på vänner. att vi aldrig, då menar jag aldrig lessnar. jag känner att jag absolut inte har ngt mer innehållsrikt att berätta så jag sätter punkt här.

puss


paris


jag stötte på en lång man i paris.

en gata. vilken gata?

iphoneloving at the hotell. ehm, I mean - Hippotel!

happy lina. hon är snabb också!

happy ronie.

eh?

commes des garcone

lina var glad

fint

jag va glad!

och minns ni mitt favvo frukosthak i NY? Ah, det finns i paris också!?

vi fick jobba hårt för att få en fet kopp beskt kaffe

the big tower

the hot girl

turist1

turist2

 

 

 

 

 


in for the kill

idag startade vi dagen med en liten kurs på jobbet.

chefen bjöd på fika (bullar klockan åtta på morgonen komigen!) jag drack kaffe och åt sockerfriyoughurt istället försöker ju tänka på vikten. hur orkar jag egentligen?

änywej. efter den givande och inspirerande kursen var det dags för en helt vanlig jobbdag. jag försökte hålla humöret uppe med hjälp av carro (som är en annan underbar tjej jag lärt känna genom jobbet. hon har världens finaste hår och jag vill också ha sånt hår. istället har jag mitt skatbo. jävla skit.) åter till historien. jag var trött. carro hade bestämt sig för att vara mer positiv. då gjorde jag också det så vips var jobbdagen över. sen att hon stackaren var tvungen att stanna två timmar längre, ja de var hennes problem. hoppas hennes försök till glädje som smittade av sig på mig smittade tillbaka till henne och räckte all the way til thursday. hoppas.

juste. bilderna jag skulle ladda över till hårddisken igår gick det sådär med. den blev full. hårddisken alltså. jävlaskit igen.

och sen tog jag tag i saken, jag köpte en inredningsdetalj till hemmet. en matta. ha!
så nu, snart kanske jag kan visa åtminstone en bild på hemmet för din skull angelica. kanske :)

she hid under bed

varför jag nästintill alldrig har en helt oplanerad dag - jag kan inte låta bli att med en klump i magen trampa på gamla invanda stigar. 5 års ångest slår mig hårt i bröstet. likt ett mantra upprepar jag för mig själv du får vila. du får göra inget alls. det är ok. du jobbar varje annan dag. det är ok.


rabbit heart

Idag är det tisdag. och jag önskar att jag hade tid, lust, ork, motivation och tid (!) att skriva åtminstone en eller två rader här i min blogg. mest för min egen skull. och er. jag mår bra av det. jag behöver det. så därför gör jag det.

skriver alltså.

för tillfäller flyttar jag över 9 532 bilder till min externa hårddisk för lilla maccen säger ifrån. det är bilder från dom senaste tre månaderna och då har jag ändå knappt startat kameran känns det som. eller så har jag uppenbarligen det.

förra helgen var jag i paris. med lina. lina är en galen männsika jag arbetar med. och hon är snäll. hon låter mig va ifred när jag vill det. hon släpar på rullväskan backe upp backe ner när jag har ont. hon skickar mms bilder på shoppingfynd och får mig att skratta minst tre gånger i minuten. i paris fotograferade jag en del. inte mycket men en del. jag shoppade på cos och i vintagebutiker, jag drack espresso efter espresso och åt grekisk youghurt till frukost. vi tvingade oss till eiffeltornet och det var inget att ha men vi såg en humla, några beväpnade soldater och blev fotograferade tillsammans med två galna turister (obs inte vi alltså)


innan vi drog till paris (med ryanair och ett plan med strömavbrott!!) hängde jag på fashionweek. det var ju en upplevelse i sig men inte mycket för mig. stämningen var ungefär som på ett mellanstadiodisco och jag får ut mer av att kolla in visningsbilderna på nätet. sverige är så litet. det är summan av dessa dagar. oj sverige är så litet.

och nu jobbar jag heltid igen. hejdå sociala livet. under januari fick alla på jobbet skära ner på timmar pga låg försäljning och jag snittade 30 h/vecka istället för mina egentliga ca 40 h/vecka. meaning ca 10 h/vecka till fritid så vad gjorde jag egentligen?

inget.
samlade ihop mig. varvade ner.

så nu är allt som vanligt igen. en ledig dag i veckan och hejdå alla andra som jag ändå aldrig hinner se. jag har börjat på en ny avdelning, divided. det är lite stökigare, lite större, lite mer fjortonåriga tjejer och lite högre musik. except all that - I love it! Jag överför mina pedantiska trend vanor på annars så stökiga divided. jag ska revolutionera H&M:s ungdomsavdelning.

okej jag ska inte överdriva.
men lite mer ordning är det.

så.
idag var det ju tisdag. sa jag det?
jag har motionerat, storstädat och lagat mat. promenerat runt halva söder och badat jätte länge i badkaret. och funderat på om man kanske skulle skaffa nån slags möbel till vår annars så halvtomma lya. men när ska man egentligen hinna njuta av den när man ändå aldrig hinner vara hemma.

men dagar som denna. när jag är ledig och för ovanlighetens skull inte har en endaste liten grej inplanerad då, då vill jag ha en ,mysig fåtölj att krypa upp i, en läslampa och en fin filt..



Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0